Voor het digitaliseren en automatiseren van de verwerking van verkooporders vanaf elke bron hebben we een standaard integratiemodule ontwikkeld

 

De integratiemodule voor de automatische verwerking van verkooporders heeft alle benodigde intelligentie en variabele aansturing in zich om binnenkomende verkooporders volledig digitaal en geautomatiseerd in het ERP-transactiesysteem te verwerken.

(Semi)handmatige verwerking door een verkoopbinnendienst of customerserviceafdeling is daarmee overbodig geworden.

Vanaf elke bron; een mailbox, bestandsmap of rechtstreeks vanuit een applicatie zoals een webshop of marktplatform, kan een verkooporder in elk gewenst digitaal formaat zoals: PDF, XML, CSV, EDIFACT, JSON, etcetera door de integratiemodule verwerkt worden.

De brondocumenten kunnen worden opgeslagen bij de verkooporder in het ERP. Meldingen kunnen aan de verkoopbinnendienst/medewerker worden gemaild. Informatie rondom de verwerking kunnen worden getoond in taak- en dashboardoverzichten van het ERP.

Onze WCG GRIP applicatie geeft volledig inzicht en controle op, en processturing van de digitale data- en processtromen, zoals o.a. de automatische verkooporderverwerking.

Wat zijn de te behalen voordelen?

 

  • De mogelijkheid om 24x7 verkooporders van klanten en marktportalen te ontvangen en te verwerken.
  • Continuïteit in de verkooporderverwerking ook bij (niet) gepland verzuim, vakantieperiode en seizoensinvloeden.
  • Groeimogelijkheden zonder direct te moeten investeren in nieuwe verkoopmedewerkers.
  • In plaats van handmatige invoerwerkzaamheden de vrijgekomen tijd inzetten voor waardevolle marketing- en commerciële acties.
  • De aanwezige product- en marktkennis van binnendienstmedewerkers effectiever inzetten.
  • Marktkansen benutten door alle formaten en bronnen van verkooporders aan te kunnen sluiten en een volledige digitalisatie van je verkooporder- verwerking te bieden.
  • De mogelijkheid om digitale orderverwerking te positioneren als gepersonaliseerde waardendienst naar de klant.

 

Arnoud Stolk
Arnoud Stolk
(E-)commerce & frontoffice

"De digitale wereld om ons heen levert voor veel groothandels interessante uitdagingen op. Hoe blijf je bijvoorbeeld klanten via nieuwe digitale kanalen bereiken en vooral binden? In deze transitie wil je bestaande B2B-partnerkanaal blijven koesteren en daarnaast innovatieve stappen zetten naar nieuwe B2C- of B2B2C-kanalen. In alle gevallen komt een technologie-vraagstuk aan de oppervlakte en de behoefte om de frontoffice- en achterliggende bedrijfsprocessen te optimaliseren voor deze kostenbewuste en dynamische wereld?"

Richard de Groot
Richard de Groot
Behoefte aan digitalisering vanuit het perspectief van de klant

"Met 10+ jaar ondernemende ervaring zag ik de behoefte aan digitalisering vanuit het persepectief van de klant en de uitdagingen van de ondernemer. Het vinden van de juiste partner die je écht helpt is nog niet zo makkelijk. Terwijl daar het verschil wordt gemaakt. Ik zie daar iedere dag de positieve voorbeelden van bij onze klanten. Om nu de ondernemer te kunnen helpen met zijn of haar uitdagingen en de medewerkers blij te zien worden met het resultaat van de inspanningen blijft bijzonder."

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en abonneer op onze mailpost en blogs

Formulier
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.