De perfecte order

De consument is kritisch en deelt zijn ervaringen op sociale platformen. Bovendien vervliegen marges bij fouten in leveringen, accepteren van retouren en verwerken van credits en opnieuw verzenden van orders. Het spreekwoord: vertrouwen komt te voet en gaat te paard, geldt nu meer dan ooit.

Voor succesvolle digitale innovatie moet je basis op orde zijn. Bij één van de eerste tussenstappen focussen we ons daarom op 'de perfecte order'. Bij het verbeteren van het integrale verwerkingsproces kijken we samen naar de volgende punten:

  • Waar schiet de kennis te kort bij gebruikers van de applicatie?
  • Hoe kun je ingeslepen processen versimpelen en optimaliseren?
  • Hoe kun je processen beter vertalen naar de mogelijkheden van de ERP-applicatie?
  • Hoe kun je repeterende handmatige handelingen digitaliseren en automatiseren?

WCG heeft met het Dovetail integratieplatform samen met groothandels meerdere succesvolle businesscases ontwikkeld in het automatiseren en digitaliseren van het verkoopproces. In het onderstaande model kun je per deelproces inzoomen naar de diverse succesvolle businesscases.

Verkooporderverwerking Verkooporderbeheer Facturatie Retouren Verkoopkanaalbeheer & data-uitwisseling Offertebeheer Procesoptimalisatie Integratie Data-analyse Strategie Data Verkoopproces digitaliseren