Applicatie ondersteuning beter georganiseerd
Om snel en adequaat te kunnen reageren op ad hoc vragen over het gebruik van de applicatie(s) hebben we een applicatie consultancy team geformeerd. Dit team wordt permanent bezet door onze nieuwe collega Diana Goedhart.
De laatste jaren zijn we samen met onze klantrelaties gegroeid naar een team van 20 collega’s die dagelijks werken aan het realiseren van oplossingen voor de succesvolle digitale groothandel.
Naast het realiseren van deze businesscases en de reguliere consultancytrajecten is het aantal ad hoc vragen ook toegenomen. Snel reageren en beantwoorden van deze vragen werd voor ons steeds lastiger te organiseren.
Veel klantrelaties hebben vooral contacten met hun vaste business consultant en die is bij ad hoc vragen in veel gevallen lastiger bereikbaar. Vooral op het moment dat er een bezoek wordt afgelegd of wanneer volledige concentratie nodig is bij een advies- of implementatieproject.
Applicatie consultancy team
Om snel en adequaat te kunnen reageren op ad hoc vragen over het gebruik van de applicatie(s) hebben we een applicatie consultancy team geformeerd. Dit team wordt permanent bezet door onze nieuwe collega Diana Goedhart.
Diana wordt in een vaste roulatie in de tweede lijn bijgestaan door een aantal applicatie consultants.
In de derde lijn kunnen we de vaste business consultant of integratie specialist bijschakelen op het moment dat de vraag complexer is of meer context nodig is m.b.t. de inrichting van de klantomgeving en/of specifieke oplossing.
Diana Goedhart
Met tien jaar ervaring bij Unit4 Wholesale (nu Kerridge Commercial Systems) in verschillende rollen rondom professional services, consultancy en training heb ik groothandels en gebruikers van KCS Wholesale altijd direct kunnen ondersteunen.
De rode draad en drijfveer bij deze rollen is het willen maken van de verbinding: met mensen, tussen mensen en met applicatie(s) en bedrijfsprocessen.
Het geeft mij energie om juist door te vragen en te graven, en gebruikers uiteindelijk te helpen de applicatie zo goed mogelijk te laten werken in het dagelijks gebruik.
Vanuit deze praktijk heb ik ervaren dat groothandels die continu aandacht hebben voor een hoog kennisniveau ook kwaliteit en rust in de organisatie creëren. Met die rust wordt de basis gelegd voor verdere innovatie.
De organisatie heeft meer ruimte en kunde om met elkaar te veranderen en te verbeteren.
Voordelen bij het applicatie consultancy team
- We bieden met het applicatie consultancy team een betere reactiesnelheid en meer zekerheid dat ad hoc applicatie-, gebruikers- en ondersteuningsvragen ook direct goed binnenkomen en niet te lang geparkeerd blijven in een persoonlijke e-mailbox, ingesproken voicemail of ongelezen Whatsapp bericht;
- Het betekent dat we de diverse vragen centraal kunnen beheren en de kennis en ervaring beter over de eigen organisatie kunnen spreiden. Er ontstaat op termijn een breder team van consultants die de klantomgeving kennen en adequaat kunnen ondersteunen.
- Betere inzichten in de vragen die we behandelen geeft ons ook de mogelijkheid om dit door te vertalen naar korte trainingen en kennisitems op ExpertPlace om klanten te helpen het kennisniveau rondom het gebruik van de Wholesale ERP-applicatie op peil te brengen en houden.
Centraal portaal om je vragen te stellen
Je kunt de ad hoc applicatie-, gebruikers- en ondersteuningsvragen stellen via de volgende kanalen:
Primair en bij voorkeur via het online portaal, te bereiken via de browser naar keuze:
Het kan tevens met een e-mailbericht naar support@wcg.nl. Een mailbericht die in deze mailbox binnenkomt wordt direct door- en omgezet naar een nieuw ticket in ons centrale systeem.
Zijn bovenstaande mogelijkheden lastig dan kun je ons altijd bereiken via het algemene telefoonnummer +31 (0)85 0655343. Je wordt dan doorverbonden naar het applicatie consultancy team.