Ter Steege is een groothandel in potterie, souvenirs en lifestyle artikelen. De producten worden door de eigen designafdeling ontworpen en op eigen locaties in o.a. Azië geproduceerd. De klanten bevinden zich over de gehele wereld en variëren van tuincentra, bloemisten, groothandelaren en hydro-specialisten tot winkelketens en bouwmarkten.

Ter Steege heeft vanuit een heldere visie op de veranderende marktomgeving een bedrijfsstrategie geformuleerd waarin digitalisatie en het op orde brengen van het datafundament een belangrijk plaats innemen.

Kwaliteit van productdata is van groot belang voor communicatie in de gehele keten en voor het voeden van andere interne systemen zoals schappenplansoftware, catalogussysteem, WMS en ERP. Om de productdata goed te structureren, te onderhouden en te integreren is het PIM-systeem van Beeyond geïmplementeerd.

Naast het implementeren van het Beeyond PIM-systeem is tevens een vernieuwde visie op het applicatie-landschap ontstaan. Om de doelstellingen te realiseren is het bewustzijn ontstaan dat het PIM-systeem ook als centrale hub moet fungeren om de verschillende interne systemen, marktportalen en online platformen te voeden. Hierdoor kun je in alle relevante systemen en kanalen ook daadwerkelijk actualiteit en één-versie-van-de-waarheid creëren.

Download de businesscase en lees direct verder

Jean-Marc van Daalen
Jean-Marc van Daalen
Datamanagement & procesoptimalisatie

"Om stappen vooruit te maken zijn veranderingen vaak noodzakelijk. Een verandering is makkelijker te omarmen als het in kleine stappen gaat, die vaak ook minder tijd kosten. Het voordeel van deze wendbare benadering is dat de verandering gelijk effect heeft en gemakkelijk bij te sturen is."